Over Adblueprobleem

Een bedrijf welke zich al 12+ jaar richt op software ontwikkelingen op gebied van chiptuning, adblue storingen, roetfilter problemen en meer!

Over Adblueprobleem

AdBlue uitschakelen - wij tonen hierbij de meest voorkomende problemen met betrekking tot een defecte AdBlue systeem.
 

Enkele veelvoorkomende foutmeldingen zijn onder andere:

1: "AdBlue-systeemfout": Dit is de meest voorkomende foutmelding die wordt weergegeven wanneer er een probleem is met het AdBlue-systeem. Deze foutmelding kan worden veroorzaakt door verschillende problemen, waaronder een defecte AdBlue-pomp, een verstopte AdBlue-filter, een defecte NOx-sensor of een lekkage in het AdBlue-systeem.
2: "AdBlue-bereik beperkt": Deze foutmelding wordt weergegeven wanneer het AdBlue-niveau in het systeem laag is. Het kan worden veroorzaakt door verschillende redenen, waaronder het niet regelmatig bijvullen van AdBlue of een defecte AdBlue-niveausensor.
3: "Motor starten niet mogelijk in xx km": Deze foutmelding wordt weergegeven wanneer het AdBlue-niveau erg laag is en het voertuig binnen een bepaald aantal kilometers moet worden bijgevuld. Dit is meestal een veiligheidsmaatregel om te voorkomen dat de motor beschadigd raakt.
4: "SCR-systeemfout": Deze foutmelding kan worden weergegeven wanneer er een probleem is met het SCR-systeem, dat verantwoordelijk is voor het injecteren van AdBlue in de uitlaat om de uitstoot van stikstofoxiden (NOx) te verminderen. Het kan worden veroorzaakt door een defecte AdBlue-pomp, verstopte AdBlue-leidingen, of een defecte SCR-katalysator.
5: "AdBlue-sensorfout": Deze foutmelding wordt weergegeven wanneer er een probleem is met een van de AdBlue-sensoren, zoals de AdBlue-niveausensor of de NOx-sensor. Het kan worden veroorzaakt door een defecte sensor of door vuil of corrosie op de sensor.

 

Wat zijn P-codes en welke P-codes komen het meest voor bij een AdBlue storing?

P-codes of Powertrain-codes zijn foutcodes die worden gebruikt om problemen met het AdBlue-systeem en andere systemen in het voertuig te diagnosticeren. Hier zijn enkele veel voorkomende P-codes die te maken hebben met het AdBlue-systeem:

P203B - AdBlue-niveausensor circuitbereik / prestatie: Deze code wordt weergegeven wanneer er een probleem is met de AdBlue-niveausensor of het circuit dat de sensor verbindt met de ECU. Het kan worden veroorzaakt door een defecte sensor, beschadigde bedrading of een slechte verbinding.
P20EE - SCR NOx-katalysator rendement onder de norm: Deze code wordt weergegeven wanneer het SCR-systeem niet goed werkt en niet in staat is om de uitstoot van stikstofoxiden (NOx) te verminderen. Het kan worden veroorzaakt door een defecte SCR-katalysator of een probleem met de AdBlue-injectie.
P204F - SCR systeem prestaties: Deze code wordt weergegeven wanneer er een algemeen probleem is met het SCR-systeem, zoals een defecte AdBlue-pomp of verstopte AdBlue-leidingen.
P20B9 - Reductiemiddel doseringsregelklep A circuitbereik / prestatie: Deze code wordt weergegeven wanneer er een probleem is met de doseringsregelklep van het AdBlue-systeem. Het kan worden veroorzaakt door een defecte klep, beschadigde bedrading of een slechte verbinding.

Helaas zijn niet alle mogelijke P-codes aan te geven die te maken hebben met AdBlue-storingen, omdat deze codes verschillen afhankelijk van het type voertuig en het merk. Bovendien kunnen nieuwe codes worden geïntroduceerd als er nieuwe problemen worden ontdekt met het AdBlue-systeem.

Dat gezegd hebbende, hier zijn enkele veelvoorkomende P-codes die kunnen worden geassocieerd met AdBlue-storingen:

  • P20B9 - Reductiemiddel doseringsregelklep A circuitbereik/prestatie
  • P20BA - Reductiemiddel doseringsregelklep A stroom
  • P20BB - Reductiemiddel doseringsregelklep B stroom
  • P20BC - Reductiemiddel doseringsregelklep B circuitbereik/prestatie
  • P20BD - Reductiemiddel doseringsregelklep C stroom
  • P20BE - Reductiemiddel doseringsregelklep C circuitbereik/prestatie
  • P20C0 - Reductiemiddel doseringsregelklep D stroom
  • P20C1 - Reductiemiddel doseringsregelklep D circuitbereik/prestatie
  • P203A - AdBlue-niveausensor circuit
  • P203B - AdBlue-niveausensor circuitbereik/prestatie
  • P20E8 - SCR NOx-katalysator rendement onder de norm
  • P20E9 - SCR NOx-katalysator rendement te laag tijdens normale bedrijfsomstandigheden
  • P20EA - SCR NOx-katalysator rendement te laag in deeltjesfilterregeneratiemodus
  • P204F - SCR systeem prestaties
  • P205B - Reductiemiddel injector circuitbereik/prestatie
  • P205C - Reductiemiddel injector stroom
  • P205D - Reductiemiddel injector circuit
  • P208E - Reductiemiddel injectiesysteemdruk te laag
  • P208F - Reductiemiddel injectiesysteemdruk te hoog

Het is belangrijk op te merken dat deze codes slechts enkele voorbeelden zijn en dat er vele andere P-codes kunnen bestaan die te maken hebben met het AdBlue-systeem. Als je een P-code ontvangt, is het altijd het beste meteen contact met www.adblueprobleem.nl op te nemen.

Wij zijn telefonisch bereikbaar op +31639083255 of 0104163338

 

Contact verzoek

WhatsApp Steun